brama, czyli cel pochodu
brama, czyli cel pochodu
eska eska
1416
BLOG

Dożynki! Dożynki!

eska eska Rozmaitości Obserwuj notkę 25

 

 

....czyli jak to w Jankowicach dzisiaj było:)

Dożynki gminne, czyli święto wielkie i zaszczyt dla wsi organizującej! Zaczęły się pochodem przez wieś, potem, za bramą, którą widać na pierwszym zdjęciu, rozpoczęły się uroczystości. Najpierw msza św., potem obiad, a po południu gry i zabawy, występy zespołów, nagrody w konkursach, promocja i sprzedaż domowych wyrobów itp. Najważniejsze nagrody przyznano za zwyczajowe przystrojenie obejść na trasie pochodu, ja byłam za myszą, sami Państwo zobaczcie – :)
Teraz rozpoczęła się zabawa taneczna przy muzyce, potrwa pewnie do późnej nocy.
Tak to wyglądało dzisiaj w gminie Kuźnia Raciborska (nieco ponad 13 tys. mieszkańców razem z miasteczkiem, siedzibą gminy), a dożynki organizowała moja wioska, czyli Jankowice – niecałe 400 dusz.

Była też promocja mojej książki,  nawet sprzedałam od razu kilka egzemplarzy, a wielu przepraszało, że nie mają pieniędzy przy sobie, ale kupią napewno w następną niedzielę, pod bazyliką w Rudach. 
A kto w następną niedzielę do Rud przyjechać nie może, niech klika i pisze maila >
kapliczkiwiejskie@interia.pl


 PS. Jeszcze raz proszę wszystkich, którzy pisali na konto Yahoo i nie dostali odpowiedzi lub mają wątpliwości - o ponowny kontakt.  Na cześć zgłoszeń nie zdążyliśmy odpowiedzieć, razem z kontem zżarło nam wszystkie adresy mailowe :((


Zobacz galerię zdjęć:

rusza pochód dożynkowy
rusza pochód dożynkowy na czele ks. proboszcz z naszym sołtysem za nimi wieńce dożynkowe jedzie władza i starostowie, idą poczty sztandarowe a teraz przeróżne pojazdy ... z różnymi napisami :) piękne dziewczyny na kombajnie :) oczywiście są ochotnicze straże pożarne dużo nas, co nie? a tu piękne wieńce a tak wieś się przystroiła na święto mój typ:)
eska
O mnie eska

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości