eska eska
3814
BLOG

Byłam wczoraj na spotkaniu patriotycznym.....

eska eska Polityka Obserwuj notkę 126

         Byłam wczoraj na spotkaniu patriotycznym, było jak po stanie wojennym – dookoła wróg , a my w podziemiach. Sala była lodowata, a ja przeziębiona, ale mimo tego wysiedziałam te dwie godziny, a potem jeszcze następne, już w mniejszym gronie i cieplejszej atmosferze. A teraz będzie relacja:
Zaczęło się zwyczajowego, powiedziałabym rytualnego podsumowania obecnej sytuacji z hasłami typu > nie oglądać telewizji, nie kupować GW, tworzyć własne struktury. Ok, pomyślałam sobie, ale przecież siedzimy tu właśnie wśród ludzi, którzy już od dawna doskonale to wiedzą i sami działają bardzo pozytywnie, więc o co chodzi? Ale nic to, słuchałam dalej spokojnie. Czerwone światełko zapaliło mi się, co ja mówię „ światełko”, syrena ostrzegawcza zawyła mi w głowie, kiedy usłyszałam:
Ile razy można glosować na partię, która od ośmiu lat przegrywa? Czy Państwo chcecie znowu przegrać? Czas postawić PiS warunki, na jakich będziemy go popierać!
O szlag, pomyślałam sobie, gostek gada na Śląsku, gdzie został po raz pierwszy przełamany ciąg przegranych PiS (Rybnik) i gdzie we wszystkich ostatnich uzupełniających wyborach PiS wygrał równo (trzy razy pod rząd) – co jest grane?
Potem usłyszałam, że trzeba zawiązywać komitety obywatelskie (zaraz, zaraz, przecież siedzimy na spotkaniu klubu GP, po co zawiązywać coś nowego?)  i tworzyć konfederację, która postawi twarde warunki poparcia PiS, bo już dość tych niemrawych i głupich posłów, dość tego nic nie robienia w sejmie, dość zblatowania z miejscowymi układami itp., itd. No, no – teraz już wszystkie syreny w mózgu wyły mi równo!
           Jestem ostatnią osobą, która by broniła miejscowych posłów PiS, znam ich dużo lepiej, niż nasz mówca – ale chwila, dlaczego teraz te hasła? Za chwilę dowiedzieliśmy się, dlaczego – otóż w myśl listu prof. Nowaka należy wymusić na Kaczyńskim wymianę kadr przy następnych wyborach. O resztę dopytałam po spotkaniu:
- Dlaczego akurat teraz, przed wyborami prezydenckimi, ta gwałtowna krytyka posłów PiS?
- Bo teraz jest dobry moment!
- Ale na kim chcecie się oprzeć, na emerytach i moherach, klubach GP?
- Oczywiście! Do średniego pokolenia trzeba dopiero trafić, a młode jest do niczego.
- Ale kim chcecie tych posłów zastąpić?
- To my wskażemy, kim.
- Czyli chcecie miejsc na listach do sejmu?
- Oczywiście, a jak pani myślała!
Łubudu – patriota się wygadał przy kolacji!
I żeby było jasne, mam na to świadków i wygram w każdym sądzie, to tak piszę na wszelki wypadek, gdyby pan patriota zechciał próbować jakichś nacisków.
        Jeszcze jedno szalenie mi się „spodobało” w wystąpieniu prelegenta > przy dyskusji o wpływach niemieckich padło hasło > Tu jest Polska i Polacy, a Niemcy nie są tu u siebie – jak się im nie podoba, to wynocha! No tak, rzucenie takiego hasła na Śląsku, zwłaszcza tym, co przed wojną był niemiecki,  powoduje tylko jedno – wszyscy Ślązacy, którzy mieli ojców czy dziadów w Wermachcie, natychmiast się boją i zamykają w sobie.  Zwróciłam na to uwagę już w prywatnej rozmowie, że tak nie wolno, bo tracimy elektorat – usłyszałam w odpowiedzi : Niech się w końcu określą!
O szlag! To ja od trzech lat haruję jak głupia (za własną kasę, do tego obrywam za to zewsząd), żeby zdjąć to odium niemieckości ze Ślązaków i jakoś ich przyciągnąć i zachęcić do współudziału w odpowiedzialności za całą Polskę i kiedy zaczynają być tego widoczne efekty, to znowu przyjeżdża jakiś „mądry inaczej” i będzie tu dyktował, kto jest lepszym Polakiem?
Już nawet nie skomentuję głupawego żarciku na temat wieku Kaczyńskiego, jak to Kaczyński jest jeszcze całkiem ok, bo dziś ludzie dłużej żyją, a poza tym przecież nie choruje na to, na co zmarł Piłsudski (w domyśle oczywiście syfilis).
        Cóż, czas zdradzić, kto był tym zatroskanym o los PiS i Polski prelegentem – rzecz się działa w Raciborzu, a wystąpił red. Witold Gadowski. Powtórzę hasło z mojej poprzedniej notki – Panie, chroń mnie od przyjaciół, z wrogami dam sobie radę sam..... Wróciłam do domu, wzięłam do ręki „wielkie dzieło” prof. Nowaka i obejrzałam sobie tylną okładkę, bo coś mnie tknęło, a tam jak byk stoi > Patronat honorowy Komisja Krajowa NSZZ Solidarność.  Aha – jak widać, też Duda, tylko jakby nie ten..... 
Oj, panowie, naprawdę źle się bawicie!


A teraz będzie konkluzja, czyli apel do wszystkich czytelników poniżej czterdziestki> gołym okiem widać, że Andrzej Duda przeszkadza straszliwie nie tylko rządzącej sitwie, coraz bardziej przeszkadza także tej części prawej strony sceny politycznej, którą władza ominęła lub która się w tej władzy za dobrze zasiedziała, albo też cierpi na syndrom znany jako jajakobyły. Napisałam o tym już kilka dni temu:
I to jest cios straszliwy, bowiem całe szeregi, stowarzyszenia, kluby i co tam jeszcze się da, bogate w zasłużonych emerytów i akademików, nagle straciły całe paliwo. Całe czeredy naszych publicystów zostaną bez chleba, bo ich książki są już nieważne. Nota bene i tak prawie nikt ich nie czytał, ale kupowali w ramach patriotycznej konsolidacji – a teraz doopa blada i finito! Narty trza kupować, na stoki gnać, ślizgać się z młodymi i wygrywać. WYGRYWAĆ!
To po prostu porażające, jak to wygrywać? Przecież to niemożliwe, przecież ruskie ze szwabami, unia z judeopolonią, jednym słowem czarna rozpacz i żałoba nam tylko przystoi, a tu przyłazi jakiś, nie uzgodniony z nikim, jakaś samowolka tego Kaczyńskiego, i mówi, że wygrać trzeba i odbudować i nie ma sprawy, damy radę.
      Jeśli Duda wygra, całe to pokolenie Okrągłego Stołu, i to zblatowane dziś  z władzą, i to patriotyczne i kombatanckie (a tu się układy mieszają bez przerwy), jednym słowem cały ten zestaw – pójdzie niedługo w odstawkę, a chyba właśnie o to chodzi ludziom młodym, prawda?
No to posłuchajcie rady „starej kombatantki”, ja ich dobrze znam, to moi znajomi i rówieśnicy, oni wszystko zepsują, byle się tylko jeszcze chwile utrzymać na powierzchni. Kaczyński ich wszystkich zostawił na spalonym, minął i dał szansę człowiekowi, który podczas Okrągłego Stołu miał 17 lat. Stąd ten cały pisk i dziwne ruchy. Weźcie i zróbcie z tym porządek, głosujcie na Andrzeja Dudę! :)
      A dla posłów i posłanek, tudzież radnych i innych działaczy PiS też mam dobrą radę – lepiej posłuchajcie Prezesa i weźcie się do roboty i to na ostro. Bo ten czas wyborczy przed nami to czas weryfikacji dla wszystkich. JK na pewno nie da się zastraszyć jakimś „konfederacjom”, ale też uważnie patrzy, kto jest w drużynie Dudy, a kto sypie piach w tryby – więc ostrzegam z dobrego serca....


Tu link pomocny w zamówieniu mojego albumu o Śląsku >
kapliczkiwiejskie@interia.pl
Kupujcie, bo m.in.  tłumaczy, o co chodzi z tym Śląskiem:)

eska
O mnie eska

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka