eska eska
3127
BLOG

Polskie dziennikarstwo na dnie, czyli co powiedział rabin

eska eska Media Obserwuj temat Obserwuj notkę 33

image


Ja się naprawdę pochlastam, słowo daję! Takiej erupcji głupoty rodem z magla, również po stronie tzw. naszych, dawno nie widziałam. Zaczniemy więc od początku, po raz kolejny,
czyli od starego żydowskiego dowcipu, oto on:


Rzecz dzieje się w II RP. Mosze Grundman jedzie do Stanów, gdzie kuzyn załatwił mu możliwość zarobienia pieniędzy. Mosze ma już odłożony tysiąc dolarów na swój sklep, ale ponieważ czasy są kryzysowe i niepewne finansowo, postanawia je powierzyć w zaufane ręce na czas swojego wyjazdu, w tym celu udaje się do rabina. Rabin wyraża zgodę na przechowanie pieniędzy, ale zastrzega, że musi mieć świadków, bo gdyby się jemu coś, nie daj Boże, stało, to ktoś musi wiedzieć o ich umowie. Przywołuje więc kilku członków kahału (gminy), rzecz zostaje załatwiona, Mosze wyjeżdża.
Po roku wraca szczęśliwie, z dodatkowym kapitałem i radośnie udaje się do rabina.
I następuje taka wymiana zdań:

- Rebe, bądź pozdrowiony, wróciłem szczęśliwie, teraz mogę otworzyć sklep, właśnie przyszedłem po moje pieniądze!
- Jakie pieniądze?
- Rebe, powierzyłem ci tysiąc dolarów!
- Nic mi o tym nie wiadomo!
- Rebe, przecież byli świadkowie!
- Dobrze, to zawołajmy tych świadków.

Przychodzą wezwane osoby z kahału i rebe pyta:
- Mosze mówi, że dał mi jakieś pieniądze, ja nic o tym nie wiem, on mówi, że wy to widzieliście!
- My? My nie widzieliśmy nic takiego!

Pobożni Żydzi odeszli, Mosze rwie włosy z głowy, a rabin odzywa się te słowa:
- Mosze, ty się uspokój, ja tobie zaraz oddam twoje pieniądze, ja chciałem ci tylko pokazać, z kim ja muszę pracować....


A teraz wrócimy do ad remu, czyli o co biega z tym Tuskiem i całą resztą.

I. Czy można było uniknąć awantury z TK? Oczywiście, wystarczyło zwołać wcześniej posiedzenie sejmu. No to po co ona wybuchła? Patrz wyżej, czyli odpowiedź rabina :)

Podczas gdy opozycja przez półtora roku robiła z siebie głupków, Targowicę i co tam jeszcze, Rzepliński szalał, a UE popisywała się swoją bezczelnością wobec Polski, prezydent skonstruował ramy polityki zagranicznej, rząd spokojnie przeprowadził sztandarowe reformy,
a teraz zabrał się za reformowanie sądownictwa z pełnym poparciem społecznym.

II. Czy można było zdjąć Tuska ze stanowiska? Może i można było jakimś cudem, ale po co?
Saryusz-Wolski jest za inteligentnym i zbyt doświadczonym politykiem, żeby je objąć, mógłby realnie wpływać na działania jedynego naprawdę w pełni decyzyjnego ciała w UE czyli Rady Europejskiej, a do tego wszak Niemcy nie mogli dopuścić. Dlatego Polska namówiła się z Anglią
i Węgrami, które obiecały wstrzymanie się od głosu, bo inaczej nie mogły się zachować
po wyrzuceniu Saryusz-Wolskiego z EPL. To namawianie się było bardzo nagłośnione, więc oczywiście Angela natychmiast pognała ich przekupywać. Co dostali Angole, z czasem się przekonamy przy realizacji Brexitu, zapewne my dostaniemy coś w zamian od nich. Węgrzy dostali nareszcie wsparcie finansowe, o które zabiegali od lat, czyli pomogliśmy bratankom w trudnej sytuacji finansowej.

Co uzyskała od nich Angela? Zgodę na to, że nie będzie normalnego głosowania, czyli nie będzie głosów ani „za” ani „wstrzymujących się”. Wykorzystano formalnie procedurę przedłużenia kadencji i Merkel ogłosiła tryumfalnie, że było 27:1, co jest nieprawdą, ponieważ wiemy tylko, że był jeden sprzeciw ze strony Polski, reszta głosowania się nie odbyła, po prostu.
Co zyskała Polska? Znowu patrz wyżej, czyli odpowiedź rabina:)

Ograliśmy ich jak dzieci, na co zwraca już uwagę nawet prasa niemiecka. Zaś na opowieści
o osłabieniu grupy V4, rozpadzie sojuszy Międzymorza itp. najlepiej odpowiedział Eli Barbur
w swojej notce Bibi do WYSZEHRADUcytuję > Izraelski premier Benjamin Netanjahu przyjął zaproszenie do udziału w lipcowym spotkaniu Grupy Wyszehradzkiej na Węgrzech...

A spotkanie Angeli z Trumpem zostało przełożone z powodu śnieżycy....:)))


Ludzie, myślcie, naprawdę...
Naczelnik Kaczyński w wywiadach snuje dumne legendy dla patriotów (i dobrze!), ale sedno sprawy zawarła Beatka w swojej wypowiedzi do Hollanda. Anglia wychodzi, tym samym zostaje naruszona równowaga w UE, czyli kontrola Niemiec. Ktoś musi wskoczyć na to miejsce, zwłaszcza że przed nami seria wyborów w państwach UE, po których wiele może ulec zmianie. A Europę dwóch prędkości to ono sobie mogą....Na czym zarobią, jak zrezygnują ze ssania byłych demoludów?

Teraz jasne?

 

 


Inspiracja notki tutaj > Jak uprawiać politykę zagraniczną, sami sobie poczytajcie te mądrości,
a to najłagodniejszy przykład..

Komentarze nadal TUTAJ

eska
O mnie eska

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura